Regulamin wynajmowania pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu, oraz świadczenia usług w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu
§1
- Rezerwacja wynajmu pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu oraz zamówienie świadczenia usługi przez SCK może nastąpić drogą elektroniczną, telefoniczną, faksem lub na piśmie najpóźniej na 14 dni kalendarzowych przed realizacją wynajmu lub usługi z podaniem celu wynajmu lub zamówienia z jednoznacznym pisemnym potwierdzeniem przez SCK wynajmu lub zamówienia (nie dotyczy inicjatyw kulturalno-oświatowych SCK oraz Organizatora).
- W wyjątkowych sytuacjach Dyrektor SCK może wyrazić zgodę na krótszy termin zamówienia niż wskazany w ust.1.
§2
- Stawkę odpłatności oraz warunki za wynajem pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu oraz świadczonych usług Samorządowego Centrum Kultury w Mielcu – zwanym dalej SCK – określają cenniki stanowiące załączniki do niniejszego Regulaminu:
- załącznik nr 1 – cennik wynajmu pomieszczeń
- załącznik nr 2 – wzór umowy na wynajem pomieszczeń i świadczenie usług
- załącznik nr 3 – cennik wynajmu nagłośnienia
- załącznik nr 4 – cennik świadczenia usług
- załącznik nr 5 – cennik wynajmu sprzętu
- Cennik wynajmu pomieszczeń, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu zawiera dwa rodzaje opłat:
- opłata komercyjna – działania Najemcy nastawione są na osiągnięcie korzyści zarówno materialnych jak i niematerialnych (wynajem komercyjny)
- opłata niekomercyjna – działania Najemcy nie są nastawione na osiągnięcie korzyści zarówno materialnych jak i niematerialnych (wynajem niekomercyjny).
- W uzasadnionych przypadkach Dyrektor SCK może odstąpić od pobierania opłat lub ją obniżyć. Może to nastąpić tylko w przypadku wynajmu o charakterze niekomercyjnym i wymaga złożenia przez zainteresowany podmiot pisemnego wniosku wraz z uzasadnieniem.
- Podmioty, które wraz z SCK są organizatorami wydarzeń odbywających się w SCK mogą być zwolnione z opłat za korzystanie z pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu lub świadczonych usług, decyzją Dyrektora SCK.
- Możliwy jest wynajem lub świadczenie usługi nie ujętych w Regulaminie. Opłata, w takich przypadkach jest negocjowana z pracownikiem – specjalista ds. administracji i wymaga akceptacji Dyrektora SCK.
§3
- .W przypadku wynajmu wymagającego przygotowania wynajmowanej sali w szczególności choć nie wyłącznie:
- montażu i demontażu scenografii
- montażu i demontażu nagłośnienia lub oświetlenia
- sprzątania sali
- usuwania szkód
stawka godzinowa za czas niezbędny do wykonywania w/w czynności wynosi 30% podstawowej stawki brutto za czas wynajmu. - Wynajem sali następuje łącznie z obsługą pracownika SCK, po wcześniejszym zgłoszeniu przez Najemcę takiego zapotrzebowania - z zastrzeżeniem, że mieści się to w zaplanowanym harmonogramie pracy osoby obsługującej.
- Kwota należna SCK za wynajem lub świadczone usługi powinna być wpłacona gotówką w Sekretariacie Domu Kultury SCK w dniu wynajmu lub świadczonej usługi lub przelewem w terminie 7 dni od dnia wynajmu lub świadczonej usługi, na podstawie faktury VAT wystawionej przez SCK i dostarczonej Najemcy lub Zleceniodawcy.
§4
- Wynajem nagłośnienia poza teren SCK następuje łącznie z obsługą pracownika SCK (nagłośnienie pełne), z zastrzeżeniem, że mieści się to w zaplanowanym harmonogramie pracy osoby obsługującej. W innym przypadku wymaga uprzedniej zgody Dyrektora SCK.
- Wydanie sprzętu może nastąpić najwcześniej w dniu roboczym poprzedzającym wydarzenie, a zwrot najpóźniej w następnym dniu roboczym po zakończeniu wydarzenia (nagłośnienie podstawowe).
- Wykaz nagłośnienia podstawowego i pełnego wraz z cennikiem stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
§5
- SCK prowadzi sprzedaż biletów wstępu na wydarzenia organizowane przez podmioty zewnętrzne (imprezy obce) za kwotę każdorazowo ustalaną indywidualnie.
- Podstawą sprzedaży biletów jest umowa zawarta pomiędzy SCK a Zleceniodawcą. Umowa musi być zawarta przed rozpoczęciem sprzedaży biletów.
§6
- SCK świadczy dodatkowe usługi, których wykaz wraz cennikiem stanowi załącznik nr 4 oraz wynajmuje sprzęt, którego wykaz wraz cennikiem stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu.
- Usługi świadczone są a sprzęt wynajmowany na podstawie zawartej umowy.
§7
- W celu zawarcia umowy, niezbędne są następujące dane:
pełna nazwa, adres, NIP Najemcy lub Zleceniodawcy,
dane osoby uprawnionej do reprezentowania Najemcy lub Zleceniodawcy
określenie terminu oraz przeznaczenia wynajmu pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu lub świadczonej usługi. - Powyższe dane należy podać po potwierdzeniu rezerwacji celem sporządzenia umowy.
- Umowę najmu lub świadczenia usługi podpisuje Dyrektor SCK.
§8
- Najemca lub Zleceniodawca zobowiązany jest do:
- przestrzegania zawartej umowy,
- utrzymania czystości w wynajmowanych pomieszczeniach,
- przestrzegania przepisów BHP, P.POŻ, i przepisów porządkowych,
- podporzadkowania się pracownikowi SCK w zakresie wskazanym w umowie,
- ponoszenia odpowiedzialności za osoby pozostające pod jego opieką,
- dbałość o powierzone mienie SCK.
- Najemca zostanie obciążony pełnymi kosztami naprawy uszkodzeń powstałym w związku z wynajmem lub świadczoną usługą w wyniku niewłaściwego użytkowania lub nienależytego nadzoru.
§9
1. Wynajmujący może odmówić Najemcy możliwości wynajmu, jeśli stwierdzi, że charakter wydarzenia w znacznym stopniu narusza dobre imię Wynajmującego, jest niezgodny z jego działalnością statutową, niesie w sobie treści agresywne lub inne demoralizujące lub obrażające publiczność, stwarza zagrożenie dla obiektu lub propaguje treści niezgodne z obowiązującym prawem.
2. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za treści pojawiające się podczas wydarzenia Najemcy oraz za jakość i poziom wydarzenia. Odpowiedzialność za organizację wydarzenia bierze w całości na siebie Najemca i pełni rolę Organizatora.
3. Wynajem pomieszczeń nie nosi znamion tzw. współorganizacji, tzn., że Wynajmujący nie utożsamia się z Wydarzeniem. Wsparcie promocyjne ze strony Wynajmującego możliwe jest na podstawie odrębnych negocjacji, umów czy zleceń.
§10
Najemca nie ma prawa wynająć, użyczyć, udostępnić wynajmowanej powierzchni osobom trzecim bez pisemnej zgody Wynajmującego.
§11
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Załącznik nr 1. do Regulaminu wynajmowania pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu oraz świadczenia usług w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu
CENNIK WYNAJMU POMIESZCZEŃ
Rodzaj pomieszczeń |
sala konferencyjno - koncertowa nr 1150 miejsc siedzących/powierzchnia sali 255m2:
|
sala widowiskowa401 miejsc siedzących, powierzchnia sala+balkon: 304 +134m2, powierzchnia sceny: 200m2, okno sceniczne: 4,8m x 7,66m
|
centrum wystawienniczo-promocyjne180 miejsc siedzących, powierzchnia: 376m2
|
górna sala baletowapowierzchnia: powierzchnia: 133m2/30 osób
|
hall górny/dolnypowierzchnia 182m2 / 182m2
|
PAŁACYK OBORSKICHsala karmazynowa / 45 miejsc siedzących / powierchnia sali:
|
JADERNÓWKAsala wystaw / 50 miejsc siedzących / powierzchnia sali: 130 m2
|
Załącznik nr 2. do Regulaminu wynajmowania pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu oraz świadczenia usług w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu
CENNIK WYNAJMU NAGŁOŚNIENIA
Rodzaj nagłośnienia |
|
Załącznik nr 3. do Regulaminu wynajmowania pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu oraz świadczenia usług w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu
CENNIK ŚWIADCZENIA USŁUG
Rodzaj świadczonej usługi |
|
|
|
|
obsługa widza
|
Załącznik nr 4 do Regulaminu wynajmowania pomieszczeń, nagłośnienia, sprzętu oraz świadczenia usług w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu
CENNIK WYNAJMU SPRZĘTU
Rodzaj sprzętu |
płotki zaporowe: 15 zł brutto/sztuka |
sztalugi drewniane: 15 zł brutto/sztuka |
podesty sceniczne: 50 zł brutto / sztuka (2mx1m)- dostępność – 10 sztuk |
W powyższych kwotach zawarty jest podatek VAT