Kacper Szklarski
Tancerz, freelancer. Uczył się na Akademii Sztuk Teatralnych - Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2021 roku aktywnie działa zawodowo na arenie międzynarodowej. Tańczył w takich spektaklach „We Are The Revolution” w chor. Pauliny Będkowskiej, „Schatten” w choreografii Eriki Silgoner, „Urban Creatures” w choreografii Sebastiana Matthiasa, „Firebirds” w choreografii Ivana Alboresi oraz „The Symphony of The Whispering Walls” w choreografii Eriona Kruji, „Bioland” w choreografii Megan Doheny i Ilya Nikurova, oraz w Operze „Carmen” w choreografii Constanzy Macras. Z powyższymi spektaklami miał szansę tańczyć na scenach Szwajcarii, Włoch, Polski, Niemiec, Portugalii, Chorwacji oraz Grecji. Oprócz tego cały czas się doszkala biorąc udział w warsztatach. Jego solo „not now, not here” zostało wyróżnione przez Jury w trakcie konkursu SoloDuo, a jego poszerzona wersja „not now, not here, maybe never” dostało I nagrodę w konkursie 3…2…1… Taniec! w Krakowie. „Duet on cello, piano & a heartbeat” który stworzył wraz z Katarzyną Leszek zajął III miejsce w III edycji konkursu choreograficznego organizowanego przez ZAiKS oraz I miejsce, Nagrodę Publiczności i 2 nagrody specjalne w trakcie Warszawskiego Konkursu Choreograficznego. W Tańcu pociąga go szczerość płynąca z ruchu oraz nieskończoność możliwości ekspresji.
fot. Vika Temnova
Kacper w ramach tegorocznej edycji „Kontrastów” poprowadzi warsztat tańca współczesnego - lekkość ciężaru. Jak sam pisze:
„Warsztat będzie skoncentrowany wokół poczucia swojego ciała w przestrzeni. Nasze poszukiwania skoncentrują się wokół ergonomii ruchu podążającego za ciężarem, lekkości którą daje bezwład oraz świadomego korzystania z odpuszczenia i oddechu. Warsztat rozpoczniemy od rozgrzewki i prowadzonej improwizacji, która wyczuli nas na jakości, będące później użyte w choreografii. Będzie dużo płynności, lekkości, ciężaru i spokoju.”
Karolina Graca
Tancerka, nauczycielka tańca, choreografka, performerka. Od 2023 roku związana z czeskim kolektywem PocketArt, z którym realizuje międzynarodowy projekt “Fairy Tales”. W 2021 roku zrealizowała spektakl BLUSH w Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Współpracowała tam z Michałem Adamem Góralem, Anną Banasik i Wojciechem Dolatowskim. Realizuje również niezależne projekty z szeroko pojętych sztuk performatywnych. Na co dzień związana z Krakowskim Centrum Choreograficznym, gdzie prowadzi grupy edukacyjne dla dorosłych oraz zajmuje się social mediami KCC. Współtworzy Krakowski Festiwal Tańca i inne projekty dziejące się w KCC. Współpracuje również ze Studiem Tańca OFFicyna. Absolwentka Performatyki na Wydziale Polonistyki UJ. Prywatnie fanka jesieni zanurzająca się w feministycznych lekturach.
fot. Klaudyna Schubert
Karolina Graca podczas tegorocznej edycji „Kontrastów” poprowadzi warsztaty tańca współczesnego z elementami floorwork. O swoich zajęciach pisze tak:
„W tańcu interesuje mnie poszukiwanie przepływu oraz własnej jakości ruchowej. Warsztaty składać się będą z ćwiczeń technicznych, żeby zbudować bazę do dalszych poszukiwań oraz choreografii, którą zaproponuję. Jednak to, co mnie interesuje najbardziej, to Twoja interpretacja. Nie zależy mi, żebyś odtwarzał/ła proponowany ruch, ale znalazł/ła w nim siebie. Zachęcam do dekomponowania, przetwarzania, szukania, inspirowania się sobą nawzajem. Wierzę, że dzięki temu budujemy świadomość ciała, szukamy, gdzie nam wygodnie, co jest "nasze" i jacy w tańcu chcemy być.”
Zuzanna Nir
absolwentka studiów drugiego stopnia (kierunek Choreografia) na Akademii Muzycznej w Łodzi oraz kierunku Taniec w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Od 2017 roku współpracuje z Kolektywem Kejos The-At-Er jako performerka i choreografka, z którym tworzy spektakle nowego cyrku łączące sztukę z cyrkową z innymi dziedzinami, jak teatr czy taniec (spektakle „Miasto, którego nie było”, „Epitafium Błazna”, „Nie Tak Ty”).
Występowała między innymi w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu („Blaszany Bębenek”), w Teatrze Avatar z Legnicy (tancerka i choreografka w latach 2008 – 2020 w różnych widowiskach ulicznych, pokazach fireshow i innych). W latach 2018-2021 tancerka w spektaklu „Trans_miss(i)on” Krakowskiego Centrum Choreograficznego w choreografii Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera.
Od 2021 wraz z Martą Stępień współtworzy kolektyw ruchowy REWERS (spektakl „Here, Ma, You take it” oraz cykl warsztatów tańca współczesnego REWERS). W 2022 w ramach programu Przestrzenie Sztuki zatańczyła gościnnie podczas premiery spektaklu „Barbaricum” Kieleckiego Teatru Tańca. Tancerka w spektaklu „PO” koncepcji Sary Kozłowskiej i w choreografii Katarzyny Leszek. Od 2024 związana z Fundacją Czerwone Noski jako Klown Medyczny. Na co dzień mieszka i pracuje we Wrocławiu, gdzie prowadzi regularne zajęcia oraz warsztaty (grupowe i indywidualne) z tańca współczesnego i lekkiej akrobatyki.
Zuzanna w trakcie mieleckiego festiwalu poprowadzi warsztat tańca współczesnego.
O swoich zajęciach pisze tak:
„Strukturę warsztatu rozbudowuję od głównej choreografii. Na tej podstawie dopasowuję rozgrzewkę, pracę nad poszczególnymi elementami technicznymi i zadania ruchowe skupione wokół improwizacji oraz eksploracji wybranych jakości czy konkretnej motoryki. Zajęcia traktuję jako ogólnorozwojowy trening całego ciała oraz źródło radości i dobrej zabawy - będziemy rozwijać swoją koordynację ruchową, kondycję fizyczną, siłę, elastyczność i zwinność, ale także uwagę, koncentrację i świadomość przestrzenną. Duży nacisk kładę również na szukanie indywidualnej ekspresji uczestników. Na materiał ruchowy warsztatu składa się mieszanina moich wszystkich doświadczeń tanecznych oraz zamiłowań ruchowych, tj. floorwork (praca z podłogą), soft acrobatics (tzw. lekkka akrobatyka), physical dance, praca z grawitacją i wektorami w ciele, spiral dynamics, techniki release, flying low, improwizacja, a także praca z napięciem i rozluźnieniem. Posiłkuję się także podstawami tańca klasycznego oraz elementami praktyki qigong i Shaolin.”