XV Ogólnopolski Festiwal Tańca Współczesnego 19-20.11.2022
Sylwetki instruktorów/opis zajęć
BARTEK WOSZCZYŃSKI/TANIEC WSPÓŁCZESNY
Choreograf, tancerz, założyciel i dyrektor artystyczny B’cause Dance Company. Absolwent londyńskiej wyższej szkoły the Rambert School of Ballet and Contemporary Dance oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Tańca, który ukończył z odznaczeniem Magna Cum Laude. Bartek zaczął tańczyć w Formacji Tańca Nowoczesnego LUZ, a następnie w Alternatywnym Teatrze Tańca LUZ w Siedlcach, z którymi do dziś jest związany. Jako tancerz miał zaszczyt współpracować z takimi choreografami jak Fotis Nikolaou, Soodong Jung, Mark Baldwin, Stephanie Thomasen, Gary Clarke, Thomas Bentin, Marie Brolin-Tani, Mari Carrasco, Ashley Lobo i występować w ich spektaklach w wielu państwach Europy i świata.
Choreografie Bartka wystawiane były w Polsce, Wielkiej Brytanii, Japonii, Danii, Włoszech, Kanadzie, Albanii, Bułgarii, Białorusi, Macedonii, Portugalii, Izraelu, Litwie, Czechach, Grecji, Belgii, Hiszpanii, oraz Korei Południowej. Jest choreografem oraz twórcą takich spektakli jak, ’SIRI’ (spektaklu zrealizowanego w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego), czy „After the Past” (spektaklu realizowanego podczas rezydencji artystycznej w Korei Południowej i zaproszonego na festiwale w 5 państwach). Na swoim koncie ma kilkanaście stworzonych produkcji dla B'cause Dance Company oraz innych teatrów, a także choreografię do musicalu "Janowska. Synowie Aliny".
Bartek tworzył również choreografie oraz ruch sceniczny do wielu produkcji filmowych m.in.; ‚On|Off’ - projekt filmowy realizowany przez The Doll - creative agency, na London Fashion Week; teledysk dla włoskich artystów Limitude i wiele innych, autorskich projektów. Jego autorski film taneczny ‚Let’s Talk About It’ zaledwie w rok został zakwalifikowany do 11 festiwali w 8 państwach zdobywając the Best Interpretation Award podczas festiwalu InShadow w Lizbonie.
Podczas XV edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Tańca Współczesnego w Mielcu Bartek poprowadzi warsztaty tańca współczesnego skierowane do tancerzy zaawansowanych oraz średnio-zaawansowanych. Zajęcia odbędą się w konwencji tańca współczesnego, jednak nie będą skupiały się na konkretnej technice, ale bazowały będą na elementach technik Cunninghama, Release, floor work, itp. Warsztat podzielony będzie na dwie części: część techniczną (w której oprócz rozgrzania ciała, skupimy się na doskonaleniu techniki i poszerzaniu świadomości naszego ciała) oraz naukę choreografii.
PIOTR SKALSKI/ TANIEC WSPÓŁCZESNY Z ELEMENTAMI IMPROWIZACJI
tancerz, pedagog, choreograf, specjalizuje się w improwizacji i tańcu współczesnym. Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej (Muzykoterapia) oraz Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny. Od 2008 roku związany z Eksperymentalnym Studio Tańca Iwony Olszowskiej jako tancerz, choreograf, twórca improwizacji, instruktor. Uczestnik wielu warsztatów tańca współczesnego, contact improwizacji i improwizacji. Współpracuje z krakowskimi teatrami jako tancerz, twórca choreografii i ruchu scenicznego. Improwizator w polskiej wersji spektaklu „Soul Project" w reż. i chor. D. Zambrano. Tancerz w spektaklu „Lighting” w chor. A. Konjetzky, „Trans_Miss(i)on” w chor. I. Olszowskiej i F. Fehera oraz “Kantor.Burza” w reż. S. Krawczyńskiego i chor. A. Godowskiej.
Podczas XV edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Tańca Współczesnego w Mielcu Piotr poprowadzi warsztaty tańca współczesnego z elementami improwizacji. Na zajęciach z Piotrem pracować będziemy nad świadomym posługiwaniem się swoim ciałem podczas wykonywania fraz ruchowych opartych na technice tańca współczesnego. Punktem wyjścia będą nasze zmysły, dzięki którym poznamy więcej odczuć i możliwości dotarcia w głąb „ciekawego siebie”. Dotrzemy do stawów, kości, kontenerów i wielu innych ciekawych zakątków w naszym ciele, dzięki którym świadomie i bezpiecznie zanurkujemy w ocean możliwości ruchowych.
KAROL MIĘKINA/TANIEC WSPÓŁCZESNY
Urodzony w 1988 roku w Krakowie. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Wystąpił w spektaklach dyplomowych: „Hamlet”,
w reżyserii Jana Peszka i Cezarego Tomaszewskiego, w tytułowej roli oraz „Wszystko wymyka się…”, w choreografii Joe Altera.
Były tancerz Polskiego Teatru Tańca – baletu poznańskiego oraz Bałtyckiego Teatru Tańca – Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Obecnie współpracuje z Teatrem Nowym Proxima w Krakowie. Gra w spektaklach Piotra Siekluckiego – „Akademia Pana Kleksa” jako Alojzy, „Wiedźmin. Turbolechita” jako Dilbert, „Król Maciuś Pierwszy” w tytułowej roli. Wystąpił w filmie „Chłopi” w reżyserii Doroty Kobieli oraz w filmie „Biała odwaga” w reżyserii Marcina Koszałki. Występował na wielu festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i za granicą m.in. w Niemczech, Rosji, Brazylii, Norwegii, Serbii, Czechach i na Białorusi.
Jako aktor i tancerz współpracował z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Groteska, Teatrem Hothaus w Krakowie, Operą Krakowską, Krakowskim Teatrem Tańca, Krakowskim Centrum Choreograficznym oraz z Teatrem Tańca Caro w Siedlcach.
Grał i tańczył w spektaklach tworzonych przez takich artystów jak: Ohad Naharin, Ewa Wycichowska, Jacek Łumiński, Jo Strømgren, Jan Peszek, Caroline Finn, Adolf Weltschek, Joseph Alter, Izadora Weiss, Cezary Tomaszewski, Janusz Skubaczkowski, Eryk Makohon, Maciej Kuźmiński, Antony McDonald, Ole Martin Meland, Barbara Bujakowska, Kaya Kołodziejczyk, Agata Moląg, Wojciech Terechowicz, Aleksander Kopański, Wojciech Kościelniak, Paulina Wycichowska, Piotr Skalski oraz Włodzimierz Nurkowski.
W karierze choreograficznej wyróżnić można jego dwa autorskie spektakle: „public space” oraz „Homo religiosus”. Tworzył ruch sceniczny do przedstawień dramatycznych w Teatrze Nowym w Krakowie, Teatrze im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze oraz w Teatrze im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie.
W 2014 roku został laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.
Od 2015 roku uczy tańca współczesnego w XXX Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie, w klasie o profilu taneczno-teatralnym, a od 2022 jest wykładowcą w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego w Krakowie, na Wydziale Aktorskim.
Podczas XV edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Tańca Współczesnego w Mielcu Bartek poprowadzi warsztaty tańca współczesnego. Warsztat rozpocznie się dynamiczną rozgrzewką oraz ćwiczeniami korygującymi i ustawiającymi prawidłową sylwetkę tancerza. Kolejnym etapem będą ćwiczenia w formie krótkich, lecz dynamicznych struktur ruchowych, które będziemy szlifować, modyfikować i ewentualnie rozbudowywać. W tym czasie poznamy podstawową bazę techniczną opierającą się na tańcu klasycznym i współczesnym, na pracy z podłogą, w przestrzeni oraz w skoku.
Warsztat zakończymy nauką choreografii, dzięki której będziemy mogli scalić nabyte umiejętności techniczne, poszukiwać przepływu ruchu w ciele, określić jakości ruchowe, wypełnić choreografię emocją oraz szlifować wyraz aktorski w tańcu.